Parintele Ioan Iovan,de la Manastirea Recea a decedat in cursul zilei de Sambata,17.05.2008:(

Posted: Mai 17, 2008 in Lumea Ortodoxiei

Pãrintele Ioan Iovan de la Mãnãstirea Nasterea Maicii Domnului de la Recea (Mures) a intrat de mult în legendã. În cercurile ortodoxiei era un adevãrat mit. De-o cuviosie si de-o modestie uneori stânjenitoare si o sinceritate vecinã cu inocenta, pãrintele Ioan, care ajunsese la vârsta de aproape 86 de ani, respingea aura de martir ce i se face, preferând sã rãmânã monahul care urmeazã calea mîntuirii lui Iisus Hristos, si duhovnicul totdeauna bucuros sã asculte si sã aline suferintele celor care-l cautã si-l cerceteazã.

Din nefericire,acesta a decedat in cursul zilei de Sambata,17.05.2008.Dumnezeu sa ii odihneasca sufletul,iar noi sa il pomenim in rugaciunile noastre.Amin!

Comentarii
  1. marinela-brasov spune:

    am aflat si eu despre tragedie. Dumnezeu sa il odihneasca in pace!
    stiu ca luni va fi inmormantarea insa nu stiu ora.
    ati putea sa-mi comunicati si mie alte detalii.
    va multumesc.

  2. loredana spune:

    Dumnezeu sa il odihneasca in pace!Parintele Ioan un adevarat maestru al intelepciunii,ce vb atat de calm si rabdator,inca de mica ma alinta pe cap si imi transmite a caldura lui sufleteasca Parintele Ioan va ramane duhovnicul sufletului meu!

  3. Anca spune:

    Romania a mai pierdut un om bineplacut lui Dumnezeu…:( Dumnezeu sa-l odihneasca in pace si fie ca prin rugaciunile Sfintiei sale sa primim milostivire…Vesnica pomenire!

  4. Lucica spune:

    Dumnezeu sa-l odihneasca pe Parintele Ioan Iovan. Un mare duhovnic si marturisitor al lui Hristos in inchisorile comuniste, unde a fost inchis pe nedrept, condamnat la munca silinica pentru credinta. Un exemplu de verticalitate crestina, este supranumit si Apostolul Iubirii. Vesnica pomenire.

  5. bătăiosu spune:

    Dumnezeu sa il odihneasca in pace! L-am cunoscut personal pe cand era duhovnicul manastirii Plumbuita! O pierderea enorma pentru Romania! Dumnezeu sa-l numere printre sfintii Sai, ca printre oameni a fost cu adevarat un sfant!

  6. Monica spune:

    Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihnesca. Vesnica lui pomenire.

  7. nicoleta spune:

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace , mare pierdere pentru noi toti, pacat ca ne-a parasit, un adevarat duhovnic .

  8. Daniela spune:

    Dumnezeu sa -L odihneasca in pace! L.am cunoscut personal, mergand deseori la Manastirea Recea.Sfintia Sa a fost primul meu duhovnic,doar ascultandu.I sfaturile am reusit sa merg mai departe..chiar daca stiam ca.mi va fi foarte greu!Sunt sigura ca si de acolo de sus Parintele ne va ocroti.”Sa.i multumim Parintelui ca a lasat ucenici la fel de buni ca si EL.”

  9. costin spune:

    Dumnezeu sa/l odihneasca.
    Nu plangeti ca s-a mutat la Domnul, dati slava Celui de Sus, Care, chemandu-l la El, ne-a mai dat un mijlocitor.

  10. danny spune:

    nu l-am cunoscut personal,am cunoscut doar o parte din el…a fost duhovnicul duhovnicului meu,care de fiecare data cand ne vorbeste despre parintele Ioan o face cu atata ardoare,cu atata bucurie si dragoste incat reuseste sa ne atinga nu numai auzul ,dar si inimile… un exemplu de sfintenie si de traire crestineasca in comparabile,parintele Ioan Iovan de la manastirea Recea va fi pururea un mijlocitor catre Bunul Dumnezeu si Maica Domnului pentru intreaga omenire si pentru mine pacatosul.Dumnezeu sa-l odihneasca!!!

  11. Preot Dumitru Ilies spune:

    Cu durere in suflet am primit vestea trista de mutarea la Domnul a eruditului duhovnic,Parintele Ioan Iovan de la Manastirea Recea,Tg.Mures.O pierdere enorma pentru Biserica Ortodoxa Romana.Un Apostol al lui Hristos care a suferit si binecuvantat.El a fost un martor lucid a tot ceea ce s-a intamplat cu biserica si slujitorii ei in prima parte a instaurarii dictaturii comuniste in sud-estul Europei.L-am cunoscut personal si m-a frapat faptul ca nu l-a schimbat suferinta ci l-a facut un piternic ostas al lui Hristos.
    Am constatat ca a fost contemporan cu tatal meu si el fost detinut politic.Marii duhovnici ai Bisericii noastre se muta la Domnul unul cate unul,le vom duce lipsa.Il vom purta in rugaciunile noastre.Dumnezeu sa-l ierte si cu dreptii sa-l odihneasca.

    Parintele Dumitru Ilies
    Biserica Sf.Maria
    Austin,Texas

  12. Ileana spune:

    Sambata ma duceam pentru prima oara la Recea, sa il cunosc pe parintele Ioan.Cand am ajuns era deja priveghiul parintelui.Simteam o mare durere ca nu am reusit sa vorbesc cu Sfintia Sa.Dar stiu ca s-a mutat la „locuri cu verdeata” si ca ii este bine,si ca de acolo de SUS ne simte, ne aude si ne ajuta mai bine.Cand l-am atins am avut aceeasi traire ca atunci cand ating mostele unui sfant.Sa ne pomeneasca pe toti in rugaciunile Sale.
    Dumnezeu sa il odihnesca!

  13. Paula Nitescu spune:

    Iubiti credinciosi din lumea intreaga… este adevarat a plecat dintre noi UNUL DINTRE CEI MAI MARI DUHOVNICI AI ROMANIEI care nu a aratat niciodata suferinta regimului comunist si mai ales a confratilor… Dar stiu sigur ca acum a regasit-o LA MAICA NOASTRA pe MAICUTA VERONICA CU CARE VA LUPTA PENTRU NEAMUL NOSTRU ROMANESC PE CARE L-AU IUBIT ATAT DE MULT DEACOLO DIN POALA MAICII DOMNULUI!!!!
    DUMNEZEU SA-I ODIHNEASCA !!! ( eu nu i-am putut separa niciodata… au fost „parintii mei”)

  14. Elena spune:

    Am avut privilegiul si binecuvantarea si sa-l cunosc pe Parintele IOAN IOVAN. Cuvintele nu sunt de ajuns sa exprim trairea deosebita pe care parintele o insufla prin predica si prin Sf. Impartasanie. Desi suferise mult fiind inchis si prigonit pentru marturisirea lui Hristos, Parintele avea o iubire si iertare cereasca si primea neobosit pe credinciosii din tara intrega care-l cautau. Nu am sa uit cuvintele si indemnul Parintelui de la Praznicul Maicii Domnului, 15 august 1992 cand a spus ” Dragii mei, am mai spus, dar mai repet, cã si Evanghelia se repetã: cinci cãlugãri pleacã de la mãnãstirea Bistrita- Baia, din Moldova, pleacã la Sfântul Munte Athos, pleacã, si n-au apucat doi km. sau trei sã iasã cãci apare Maica Domnului în fata lor si le spune:-Unde mergeti, fiilor, unde vã grãbiti?
    -Mergem la grãdina ta, Maica Domnului, din Sfântul Munte, sã ne mântuim mai usor.
    Si rãspunde Maica Domnului, auziti toti:
    -Întoarceti-vã înapoi, si sã stiti cã si România este grãdina mea!” Parintele a adaugat atunci „Haideti sa nu mai traim murdari” si falfaind epitrafirul ca un steag a chemat pe toti la la Sf. spovedanie is Sf. Impartasanie.

  15. Aurelian spune:

    Un om care a facut istorie. Vedeti si „Raportul Tismăneanu” pag. 460-462 (http://www.presidency.ro/static/ordine/RAPORT_FINAL_CPADCR.pdf)
    Odihneasca-se in pace!

  16. iulia spune:

    Va rog incercati sa fim mai buni cu cei din jurul nostru si urmati exemplele pozitive.Parintele Ioan ne iubea pe toti,mereu ne-a aratat prin blandetea si bucuria lui.Va ramane vesnic viu in sufletul meu.

  17. Nameless spune:

    Dumnezeu sa-l ierte si sa aseze sufletul sau in randurile Sfintilor!…

  18. nicoleta spune:

    Imi este greu sa gasesc cuvinte potrivite. Imi pare rau pentru noi ca l-am pierdut, dar ma bucur pentru Imparatia lui Dumnezeu care il primeste.
    L-am vazut si vorbit cu acest mare Om doar o singura data, in urma cu 5-6 ani, dar am trait atunci ceva uluitor. Am ajuns seara cu autocarul si o mica parte dintre noi, am asteptat la usa camarutei in care spovedea, macar sa-l vedem. Tarziu, a iesit, l-am vazut si ne-a spus sa venim dimineata devreme, ca obosise. Si asa si arata, un om in varsta, care obosise. A doua zi, am fost la usa camarutei, mi-a venit randul sa intru, dar cand am intrat, am uitat tot ce imi ordonasem cat mai concis in minte,(era multa lume si nu voiam sa-l retin prea mult). Am uitat fiindca dintr-o data in fata mea nu mai vedeam acel om de varsta lui, ci un Om cu mult mai tanar, in plina putere. Oare de unde aparuse? I-am spus ca am uitat ce vreau sa spun si cred ca a inteles ce am patit, ce vedeam, m-a linistit si a inceput sa ma intrebe cu o blandete de nedescris despre mine si familie, pana m-am linistit. A considerat cele spuse ca o spovedanie si mi-a dat dezlegare de impartasanie.
    Regret nespus ca nu am mai avut posibilitatea sa-l mai vad in viata. Sa se odihneasca in pace in Bratele cele iubitoare !

  19. raducu spune:

    nu prea mai pot spune multe, dar cine a trait macar cateva clipe in preajma sa ori in fata sa, il va iubi pentru o vesnicie. Si pentru ca iubirea lui ne cuprinde pe toti sa ne rugam aceste 40 de zile pentru dansul, ca si dansul sa simta cum s-a spus la inmormantare ca nu e singur. oricum doresc ca toti dintre cei care l-au cunoscut sa-i urmam sfaturile, sa crestem duhovniceste, sa pastram tare credinta noastra ortodoxa si Maicuta Sfanta, in gradina careia ne ducem traiul ne va ocroti si na va aduce impreuna cu parintele in raiul vesnic la Domnul cel scump. Dumnezeu sa ne binecuvanteze pe toti si sa nu-l uitam pe parintele nostru drag. Si inca ceva, noi romanii, macar cei binecredinciosi, sa fim mai uniti unii cu altii si sa facem cat putem bine celor din jur, asta indiferent de credinta. Parintele se va bucura de noi.

  20. mirela spune:

    Nu stiu daca sa ma bucur sau sa plang. Un lucru e clar:cei care nu l-au cunoscut pe parintele Ioan Iovan de la Manastirea Recea in viata au pierdut mult. Eu ii datorez totul:familia mea, linistea mea sufletesca, increderea deplina in Dumnezeu. Fara Parintele Ioan viata mea ar fi fost cu totul alta. Iti multumesc parinte pentru totul si de acolo de unde esti sa te bucuri (asa cum stiai mereu sa te bucuri pentru altii)ca ai mai facut cuiva un bine.

  21. maria spune:

    Romanii au pierdut cel mai mare duhovnic al lor.

  22. adrian stoia spune:

    Am primit si eu o binecuvantare de la dansul. Subscriu la comentariile de mai sus. El ne-a iubit pe noi toti atat de mult. Hai sa-l iubim si noi si sa ne gandim la el, ca acum odihneste cu sfintii, destul a patimit. Poate putem sa ne si bucuram pentru dansul.
    M-am impietrit deja la pierderi: Pr. Ioan, Pr. Lavrentie, Pr. Cleopa, Pr. Calciu…
    Daca iau in calcul manelele pe care le aud si la ora asta pe strada cred ca suntem o tara de orfani. Macar de Dan Puric daca am asculta, tot ar fi bine. Adica daca ne-au murit parintii, sa ascultam de fratii mai mari.

  23. IULIAN ANDRONACHE spune:

    Imi pare atat de rau ca nu am mai putut sa-l mai vad odata pe PARINTELE MEU DE SUFLET. De aceea plang, nu pentru ca a trecut in lumea LUMINII, cu MAICA DOMNULUI si cu SFINTII LUI DUMNEZEU,pentru ca stiu ca e VIU si ne iubeste la fel de mult ca atunci cand era pe PAMANT,ci doar ca nu am putut sa ajung sa ma mangaie odata cu privirea aceea plina de bunatate dar si atat de patrunzatoare in suflet cu care-ti vedea viata si oricat de plina de pacate era iti dadea puterea de a merge mai departe, curat si cu deplina incredere in IUBIREA VESNICA A LUI DUMNEZEU. Parintelui IOAN ii datorez viata si fericirea mea de pe acest Pamant si sper,cu rugaciunile lui si ale MAICII DOMNULUI si viata de dincolo alaturi de MANTUITORUL NOSTRU IISUS HRISTOS. AMIN.

  24. CAROLINA STRUGARU spune:

    Nu pot exprima in cuvinte durerea ce am simtit-o in suflet la aflarea stirii.D-zeu sa-l odihneasca pe bunul nostru duhovnic,si-l rugam ca de acolo de sus sa continue sa vegheze asupra noastra.Imi pare nespus de rau ca aflandu-ma in afara granitelor tarii n-am reusit sa-l mai pot vedea odata.Regret enorm!Am ramas orfani.O sa ne lipseasca mult invataturile sfintiei sale.D-zeu sa-l odihneasca in pace!

  25. NATALIA MARIN spune:

    o pierdere imensa pt noi romanii,o singura data l-am vazut si am primit si eu binecuvanatrea de la Sfintia SA, a fost si este pentru mine un mare Dar,a fost deajuns sa-l vezi o data sa fii in preajma lui si il iubesti si il indragesti toata viata,Dumnezeu cu drepti sa-l odihneasca iar noi pacatosii sa ne rugam in continuare la Parintele nostru de suflet Parintele IOAN DE LA RECEA

  26. Melu. Galati spune:

    Sunt un om fericit ca l-am cunoscut si l-am avut ca Duhovnic pe Parintele Arhimandrit Ioan Iovan.Prin mila lui Dumnezeu si eu am fost cuprins in dragostea Sa.

  27. Melu. Galati spune:

    Astazi pasii Parintelui Ioan se aud trecand usor prin Rai, dar si prin Biserica sufletului meu, zidita cu truda si multa migala de Sfintia Sa, ca un Patriarh al sufletelor, arhitect de neegalat si poet cu „Gura de Aur”, le-a asezat pe toate cu perspectiva intr-u fericita eternitate.

  28. emmanuel spune:

    Parintele ioan a fost o adevarata comoara a romaniei.am avut norocul sa-l intalnesc si il cunosteam chiar bine.dar din pacate inevitabilul s-a produs.Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.

  29. marginean minodora spune:

    a fost cel mai mare duhovnic al roman
    ilor.Viata lui a fost o jertfa permanenta .S-a jertfit continuu pentru ca noi , cei multi, sa renastem la viata.Nu suntem vrednici de jertfa lui pentru noi.Dumnezeu sa-l rasplateasca!Cine l-a cunoscut pe parintele Ioan, acela si-a schimbat viata definitiv.Si oameni de acest gen, sunt nu multi, ci FOARTE MULTI!Numai de cand a venit la Recea, numarul a debvenit de ordinul miilor.Ganditi-va la numar inainte de venirea lui la Recea.Pe cati nu i-a intors de la viata plina de pacate in timpul inchisorii si apoi….Constatand aceasta, care este o stare de fapt si se poate stabili statistic, daca se vrea, ar trebui sa le fie rusine celor care il vorbesc de rau…

  30. andrei spune:

    as vrea sa stiu cati ani avea parintele ioan iovan cand a murit?

Lasă un răspuns

