„Vindecarea memoriei”

Posted: August 30, 2008 in Laice, Politic
Etichete:, , ,

La ultima adunare a Conferintei Bisericilor Europene, 25 iunie-2 iulie 2003, Trondheim, Norvegia, s-a discutat si despre „vindecarea memoriei”.

Câti dintre participantii ortodocsi au realizat, oare, despre ce este vorba? Oare câti au înteles ca sunt manipulati? Vom încerca în cele ce urmeaza sa explicam despre ce este vorba.

„Vindecarea memoriei” sau despre dubla-gândire sau despre spalarea creierelor

Fiind vorba de vindecare, gândul ni se duce la vreo boala sau tulburare. Care sa fie? Despre ce boala sa fie vorba, atunci când se foloseste sintagma „vindecarea memoriei”? Si care este simptomul acestei boli? Amnezia? Nu. Dimpotriva, amintirea. Amintirea trebuie „vindecata”, aflam din prezentarea lucrarilor adunarii.169

Ce este memoria? Ca sa nu gresim, vom apela la dictionare. În DEX, gasim urmatoarea explicatie: memorie – 1. proces psihic care consta în întiparirea, recunoasterea si reproducerea senzatiilor, miscarilor, cunostintelor etc. din trecut; 2. pastrarea în amintire, reprezentare mintala, aducere aminte, amintire; 3. parte a calculatorului electronic în care se înregistreaza instructiuni, cuvinte, valori numerice etc.

Aceeasi explicatie gasim atât în Dictionar de neologisme, cât si în Dictionarul enciclopedic de psihiatrie. Adaugam ca din punct de vedere teologic, sediul memoriei este sufletul si nu creierul.

Se pare, însa, ca pentru Conferinta Bisericilor Europene, aceasta capacitate de memorare este considerata „patologica” si în consecinta ar trebui „vindecata”. Dar cum? Prin uitare – propun membrii Conferintei. Printr-o uitare deliberata. Ni se recomanda sa uitam, la comanda, ceea ce deranjeaza pe cei de la putere, si ceea ce deranjeaza planul de instaurare a noii ordini mondiale.

Aceasta logica ecumenica parca este desprinsa din romanul „1984″ al lui Orwell. El numeste acest proces dubla-gândire.

«Partidul afirma ca Oceania n-a fost nicicând aliata Eurasiei. Pe când Winston Smith stie ca acum patru ani Oceania a fost aliata Eurasiei. De unde, însa, venea acea cunostinta, cine putea proba faptul? Doar propria sa constiinta, care mai devreme sau mai târziu, va fi anihilata. Si daca toata lumea accepta minciuna impusa de Partid si daca toate documentele si marturiile afirma acelasi lucru, atunci minciuna trece în Istorie si se preschimba în adevar. „Cel care controleaza trecutul, zice sloganul Partidului, acela controleaza si viitorul. Cel care controleaza prezentul, acela controleaza trecutul.” Totusi, trecutul, alterabil prin însasi natura sa, nu a fost schimbat niciodata. Tot ce-i adevarat astazi, adevarat va fi de-a pururea. Este cât se poate de simplu. Ceea ce se cere e doar un sir nesfârsit de victorii, pe care orice individ trebuie sa i le smulga propriei memorii. Este ceea ce se cheama „stapânirea realitatii”, în neolimba exista un cuvânt special dubla-gândire […]. Mintea sa se rataci în labirintul dublei-gandiri. Sa stii fara a sti; sa te crezi cu dreptate în timp ce promovezi o minciuna minutios elaborata; sa sustii simultan doua opinii, constient ca sunt contradictorii, si sa crezi totodata în ambele; sa apelezi la logica împotriva logicii; sa renegi morala si totodata sa recurgi la ea; sa consideri ca democratia e cu neputinta si în acelasi timp, ca Partidul e aparatorul ei; sa uiti ceea ce e necesar a uita, dar cu toate acestea sa-ti reamintesti tot atunci când e nevoie, ca mai apoi sa uiti din nou; si mai presus de toate, sa aplici procedeul dublei-gândiri la procesul propriu-zis. Tocmai în aceasta consta subtilitatea sistemului: în a-ti înabusi, treaz fiind, cugetul si în acelasi timp, a nu-ti da seama ca faci, de fapt, un act de autosugestie. Astfel, nici chiar cuvântul dubla-gândire nu poate fi înteles fara a recurge la dubla-gândire.”

Sa revenim la tema noastra si sa observam ce ni se cere sa uitam? Sa uitam „amintirea unor dureroase evenimente din trecut” (suferintele martirizarilor, distrugerile) care ne-au fost provocate de înaintasii celor ce astazi ne îndeamna la unire.

Dar de ce au suferit strabunii nostri ortodocsi? Pentru ca au iubit adevarul mai mult decât viata în apostazie si erezie. Li s-a cerut unirea cu ereticii si pentru ca s-au opus lepadarii dreptei credinte, au fost batuti, chinuiti, izgoniti, omorâti si li s-au distrus bisericile.

Acum ce ni se cere? Sa acceptam unirea pe care stramosii nostri au refuzat-o. Ni se cere sa acceptam unirea cu aceiasi eretici în numele „dragostei” crestine si sa uitam trecutul dureros. Câta perfidie si viclenie!

Si ce fac ortodocsii participanti la Conferinta Bisericilor Europene? Calca, se pare, pe urmele apostatilor care la 1700 au acceptat unirea cu Roma pentru privilegii materiale.170 Ce este mai grav consta în faptul ca vor sa traga în ratacirea lor si pe crestinii ortodocsi.

„Trecutul înseamna legitimare si justificare. Fara trecut nu mai putem fi siguri de nimic.”171

Ni se cere sa uitam trecutul? Nu. Nici nu s-ar putea.172 Ni se cere sa uitam doar o parte din trecut, selectiv, doar ceea ce îi deranjeaza pe arhitectii noii ordini mondiale, pe cei de la Putere. De pilda, trebuie sa ne reamintim, la comanda, de suferintele evreilor, reale sau închipuite; Biserica romano-catolica trebuie sa-si aminteasca cu umilinta ca i-a persecutat pe evrei, dar nu trebuie sa-si aminteasca nimic de nelegiuirile si crimele savârsite de unii evrei contra neevreilor.

Tot asa si noi, românii ortodocsi, suntem îndemnati sa nu ne mai amintim de suferintele îndurate de ortodocsi din partea iezuitilor si a stapânirii catolice din Transilvania, în perioada 1700-1948. Nu trebuie sa ne mai amintim de atrocitatile savârsite de hortystii din Transilvania asupra românilor si evreilor, în perioada 1940-1944.

La fel, nu trebuie sa ne mai amintim de suferintele crestinilor în perioada regimului comunist si nici de colaborarea unor clerici cu regimul comunist de la putere.

Noi, însa, ni le vom aminti mereu si le vom transmite si urmasilor nostri, cu calm si pace. Suntem crestini! Asa cum evreii îsi aduc aminte de suferintele lor, tot asa ne aducem si noi aminte de suferintele îndurate de crestini pentru apararea dreptei credinte. Noi nu cerem, ca ei, nici despagubiri si nici razbunare, caci ne amintim de porunca Domnului nostru Iisus Hristos, care zice: „Binecuvântati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va fac rau si rugati-va pentru cei ce va prigonesc” (Matei 5, 44).

Cine ne poate condamna pentru aceasta atitudine de pace? Nimeni.

Însa, altceva deranjeaza. Ce anume? Faptul ca nu acceptam sa ne lepadam de credinta si nu acceptam unirea cu ereticii, în numele unei dragoste fatarnice.

Mântuitorul ne-a învatat ca sa marturisim adevarul si dreapta credinta în pace si fara violenta. Nimeni nu ne poate acuza de razvratire si instigare la violenta, de vreme ce noi îi iertam si ne rugam pentru întoarcerea celor rataciti si pentru ca Dumnezeu sa nu le socoteasca pacatul, ca ne urasc pentru ca iubim adevarul.

Dupa cum evolueaza lucrurile, se pare ca nu mai este mult pâna când marturisirea adevarului si a dreptei credinte sa devina un delict împotriva noii ordini mondiale si a guvernului mondial.

Ecumenistii în cârdasie cu arhitectii francmasoni ai noii ordini mondiale ne îndreapta spre o societate totalitara, care va întrece cu mult cele închipuite de Orwell în romanul „1984″.

Despre noua ordine mondiala si guvernul mondial s-au scris numeroase carti, însa, din pacate, prea putini ortodocsi le acorda atentia ce li s-ar cuveni.

Noua ordine mondiala ne va aduce sclavia; nu va aduce nici siguranta, nici bunastare, nici pace, nici liniste sufleteasca, nici libertate.

Se va ajunge aici prin controlul total.173

Sa mai dam câteva citate din cartea lui Zbigniev Brezinski, „Între doua ere„, fost consilier pentru securitate sub cinci presedinti. „Omenirea trece prin mari stagii de evolutie. Primul a fost stagiul primitiv, care gravita în jurul religiei, în acea vreme, omul credea ca destinul lui este în mâna lui Dumnezeu.” Al patrulea stadiu este numit de Brezinski era tehnotronica. „Era tehnotronica include aparitia graduala a unei societati din ce în ce mai controlata si supravegheata. O astfel de societate va fi dominata de o elita nefundamentata pe valori traditionale.”174 În editia din luna ianuarie 1968 a revistei „The Encounter”, Brezinski scrie: „Va fi posibil sa se mentina o supraveghere aproape permanenta asupra fiecarui cetatean si sa se pastreze la zi o evidenta care sa contina chiar si cele mai personale informatii despre sanatate si comportament, pe lânga altele. Aceste informatii vor fi oricând la dispozitia autoritatilor.”175

Istoria se rescrie dupa directivele noii ordini mondiale, care a patruns mintile multor ierarhi si teologi din Biserica Ortodoxa. Exageram? Credem ca nu. Iata câteva argumente comparative.

În 1937, Sf. Sinod lua atitudine si condamna francmasoneria. În 1940, Teodor M. Popescu publica cartea Biserica marturisitoare,176 combatând erorile papistilor si uniatismul. În 1952, se mai amintea înca de doua lucrari ale teologului francez Vladimir Guettee, Papalitatea schismatica si Papalitatea eretica, traduse si în limba româna.177 În 1973, parintele D. Staniloaie publica Uniatismul din Transilvania, încercare de dezmembrare a poporului român. În 1985, Biserica Ortodoxa Româna publica mai multe carti despre teroarea hortysto-fascista din Transilvania, în perioada 1940-1944. În 1992, Valeriu Anania, actualul ierarh Vartolomeu Anania, publica lucrarea Pro Memoria, în care arata erorile uniatismului promovat pâna astazi de Vatican.

Astazi ierarhii ecumenisti vor sa rescrie istoria încercând sa ascunda adevarul despre erezia papistasa si ecumenista, promovând unirea fatarnica si sincretista, alaturi de integrarea în Uniunea Europeana satanista si evreiasca, ca etapa spre instaurarea noii ordini mondiale si a guvernului mondial.

Prigoane au fost si vor mai fi, însa adevarul nu va înceta a fi marturisit pâna la sfârsitul veacurilor, chiar daca aceasta va cere în continuare jertfe.

Note:

169. In revista „Candela Moldovei” nr. 7-8/2003, p. 3, articolul Iisus Hristos vindeca si reconciliaza.
170. Vaticanul „a schimbat unele dintre metodele din trecut, adaptându-le timpului de astazi, dar scopul a ramas acelasi. Sub masca ecumenismului, ofera burse numeroase tinerilor ortodocsi si tot felul de ajutoare si alte avantaje unor fruntasi ortodocsi, mai ales din unele biserici mai strâmtorate financiar, deprinzându-i în schimb, cu un vocabular ecumenist relativ, pentru a-i dezarma în fata fortelor de intercomuniune, în fata teoriei ca, cu toate diferentele existente, cele doua Biserici au devenit de la ridicarea anatemelor, una, dar una sub primatul papei, la care conducerea Bisericii Catolice nu renunta cu nici un pret.
Bursele în scolile de teologie catolica se ofereau si odinioara cu efecte pagubitoare, pe care le cunoastem, pentru ortodoxie, dar argumentul ca diferentele între ortodocsi si catolici sunt fara însemnatate era folosit de propaganda catolica ca mijloc de adormire a constiintelor ortodocsilor” (Pr. D. Staniloaie, Uniatismul din Transilvania, încercare de dezmembrare a poporului român, Bucuresti, 1973, p. 8.)
171. Lucian Boia, Jocul cu trecutul, ed. cit., p. 7.
172. „De uitat, nu putem chiar daca am vrea! Uitarea sau memoria nu stau în puterea vointei noastre. Acestea sunt însusiri ale intelectului omenesc care lucreaza independent de noi, încât a spune ca uitam, putem spune teoretic, dar, în fond, nu uitam. Dar a te razbuna pe raul din trecut, aceasta deja depinde de vointa noastra.” (Dragos Seuleac, Carmen Dumitriu, op. cit., p. 271.)
173. Despre controlul total mai multe amanunte la Texe Marrs, Project L.U.C.I.D.: The Beast 666 Universal Human Control System (224 pagini) si ing. Mircea Vlad, Apocalipsa 13. Sfârsitul libertatii umane, ed. AXIOMA EDIT, Bucuresti, 1999; Ieromonah Hristodul Aghioritul, La apusul libertatii, ed. Sofia, Bucuresti, 1999.
174. Z. Brezinski, Între doua ere, citat dupa Cristian Negureanu, Intraterestrii si noua ordine mondiala, ed. Miracol, Bucuresti, 1994, p. 74.
175. Cristian Negureanu, op. cit., p. 74.
176. Teodor M. Popescu, Biserica marturisitoare, ed. cit.
177. Istoria bisericeasca universala, EIBMO. Bucuresti. 1956, p. 457.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s