Ecumenismul, intre agonie si extaz-Cuvant Arhieresc

Posted: Noiembrie 18, 2008 in Ecumenism
Etichete:, , , , , ,

avondios
+ Avondios
Episcop Vicar
Mitropolia de Milano

Aceasta este o discutie, sau mai de graba o privire de ansamblu care nu reprezinta opinia oficiala a Bisericii noastre traditionale , insa am adus-o in discutie , deoarece consider că conţine multe elemente demne de reţinut şi de meditaţie. Ecumenismul este adesea lipsit de claritate, sinceritate şi dragoste, prea mult spaţiu este ocupat de jocurile diplomatice, lumesti ,politicilor inter religioase care adesea sunt împotriva cuvântul Domnului nostru Iisus Hristos si Sfintelor Canoane ale Sfintei Biserici Ortodoxe, detinatoare ale Adevarurilor de Credinta. Biserica care in decursul sau istoric a spus raspicat Nu ereziilor, luptand impotriva lor si fiind lipsita de ambiguitate!

Voi începe, prin a va arata intr-un tablou mai degrabă negativ in ceea ce priveste lipsa de deschidere şi de colaborare între diferite religii ale lumii, punandu-se accent în special de persecuţie a creştinilor in lume. Printre ţările în care creştinii sunt persecutaţi încă există: Irak, Afganistan şi Arabia Saudită. În Irak, răpirile şi crimele de preotii crestin, sunt acum pe ordinea de zi, în Afganistan – şi nu doar în această ţară – convertirea la creştinism poate duce la pedeapsa cu moartea, pentru că în unele ţări musulmane considera convertirea la crestinism un act ilegitim,anticonstitutional pedepsind-ui cu moastra. In Arabia Saudită, nu exista nici macar o Biserica creştina . Aceiasi adepţiiai islamului, in Europa fac presiuni pentru deschidera de moschei in tarile occidentale, in numele democratiei insa fiind lipsiti totalmente de reciprocitate in ceea ce priveste deschiderea de Biserici crestine si libertate a acestora in tarile islamice. Aproape în fiecare zi, auzim in Media stiri despre crimele organizate şi persecuţie împotriva creştinilor în Pakistan, Indonezia, Egipt – în cazul în care creştinii sunt încă luati în considere ca si r0;cetăţeni de mana a douar1; in Filipine, şi ţările din Africa.
Teribila este situaţia actuala din Kosovo, abandonata de ţările europene de astfel creştine chiar şi în cazul în care în ultimii ani sute de biserici creştine au fost brutal distruse, în ochii r0;vigilanti r0;ai r0;crestinilor neoprotestantir1;americani si ale trupelor NATO . Trista este situaţia creştinilor în Turcia: bisericile lor încă nu poat obţine statutul de persoană juridică în Turcia, atât si din partea Cipruluiaflat sub ocupaţie turcă, în cazul în care nu există nici un respect pentru multe biserici ortodoxe convertite în hambare, sali de gimnastica, cinematografe, bai sau wc-uri publice in cel mai josnic mod . Aceste tragice situaţiile au fost menţionate si de patriarhul ortodox de la Moscova Sanctitatea Sa Alexei , într-un mesaj adresat la 138 de teologi musulmani.

După o expunere alarmantă a situaţiei în lume şi coexistenţa între diferite religii, va expun problema dialogului inter-creştin, care, în conformitate cu el, este departe de a fi pozitiv … Nu poate fi adevărat dialogul dintre biserici de r0;tradiţie apostolicăr1; (printre care sta inclusa , de asemenea,si Biserica de la Roma, în ciuda unor mari deficienţe eclesiologice ) şi protestantism, împărţit într-un număr vast de mici biserici şi secte, în cazul în care nu există nici un concept real al Bisericii în sensul de tradiţie cu un T majuscul , ne avand deasemenea o teologie a Sfintelor Taine fiind lipsita de , preoţie harica, talmacire a Sfintei Scripturi,in contestul unei discipline Canonice, ci fiind interpretata si citita dupa bunul plac individualist , ce duce adesea la erezie, fiind lipsita de harul Duhului Sfant.

Probleme de asemenea , exista si ,în dialogul cu Biserica latină . In ciuda faptului că totul este spus şi proclamat de mai multe secole, în special de la conciliul I Vatican, nu mai este o biserica soborniceasca, conciliara, ci o monarhie absolută – pentru a nu spune dictatură papala. Roma, din păcate, nu se separa de teologia sa , mai ales dupa mare schisma din secolul al XI-lea, culminand in petrologie fiind definita în 1870 ca dogmă a infailibilitatii episcopului Romei – o dogmă foarte discutatila considerata de noi ortodocsi, o mare erezie. Aceasta erezie fiind urmata de altfel de Filioque şi de alte inovaţii, ele fiind considerate neortodoxe si lipsite de CATOLICITATE ( ase intelege prin catolicitate ,universalitatea credintei ortodoxe) , ( creeate in sanul bisericii romane fără aprobarea si acordul Bisericilor din bizant si orient ) distanţand în continuare biserica de la Roma de tradiţia comună si unanima Bisericii indivize a cărei credinţe este încă traita în puritatea ei în duhul Bisericilor Ortodoxe. Dacă Roma nu renunţă definitiv la doctrina sa papala (definita in internul bisericii din roma , fără aprobarea Bisericii Ortodoxe ), niciodată nu va fi, un dialog adevărat si sincer între Roma si ‘Ortodoxie.

Până în prezent, Roma nu a facut nici un minim pas in a renunţa la teoria ei legate de pontificat, lucru pe care ortodoxia nu il va accepta niciodata , In cazul în care lucrurile sunt la acest punct, intrebarea mea fireasca este -ca rezultatele a celor şaptezeci de ani de eforturi ecumenice nu au dus la nimic bun , abstractie facand intalnirile inter personale de cunastere si amicitie , acest asa zis r0;dialog ecumenicr1;, fiind lipsit de ortodoxie si adevar , este se poate spune , un dialog al surzi.

Având în vedere imposibilitatea bisericii de la Roma de a se schimba (pentru că o schimbare ar submina intreaga ei doctrină cu privire la definire a dogmelor), ar fi mai bine pentru a trece de la dialogul religios dogmatic destul de sensibil , de pe un alt teren comun, pe un dialog al societăţii civile, avand ca scop unitar iniţiative sciale comune şi culturale, sincere si profunde de respect reciproc? .Sunt aspecte foarte importante şi, bineînţeles, în mare măsură încă nerezolvate.

Problema de unitate creştină nu este numai o problemă cu care Biserica Ortodoxa se confruntă: soluţia se află mai degrabă la Roma. , pretinzând iuntru toate a avea dreptate si împotriva tuturor ,care în decursul secolelor după schisma nu facut alt ceva nimic, dar se aloce siesi adevarul , să se identifice cu adevarul , să definească ea adevarul credintei generand dogme ce au adancit in timp tot mai mult abisul intrea ea si ORTODOXIE….
Renuntand azi la o minima parte ,la ceea ce a considerat in întotdeauna ca fiind irenuntabil , ar duce biserica
Romei in as pierde credibilitatea şi prestigiul. În acesta se află , zace situaţia ei dramatica consider ca noi ortodocsi ar trebuie sa ii intelegem uman vorbind, insa ne fiind deacord cu erezia si mai cu seama cu problematica grava a ecumnismului in care s-au aruncat ca intr-un streang multe biserici ortodoxe.

În final, trag semnalul de alarma facand constenti pe toti crestinii, ca nu doar Duhul Sfânt singur ar putea, de la sine, rezolvarea problematicile divizarii crestinismului insa o face El, Duhul Sfant intr-o conlucrare de ascultare , smerenie a noastra a tuturor, sinceră ca si purtatori de Duhul Sfânt , Puri şi bărbaţi ai Harului. Dacă noi nu sunt asa , Dumnezeu nu acţionează deoarece lipseste ,cu desavarsire viata noastra in Dumnezeu, duhovniceasca si ortodoxa.

Lipsa de unitate a creştinilor este vina noastra, a strămoşii noştri, dar mai cu seama a noastra a celor de azi, pentru că nu sunt duhovnicesti , lipsind adesea Duhul Sfânt in viata noastra. Dacă vrem să fim slujitorii LUI, trebuie sa avem smerenie . Uniunea creştinilor nu este un joc de diplomaţie si interese personale. Dacă ne uităm în jurul nostru, vom vedea că multi participanti la aceste intalniri ecumenice nu au valoari crestine si nu fac nimic în munca lor, deoarece lipseste Dumnezeu. Singurul lucru care ne mai rămâne este rugăciune,ascultarea de parinti induhovniciti ca parintele Justin Parvu ,Justin Popovich ect, postul si pastrarea identitatii noastre ortodoxe. Ne facand compromise si negand valorile ortodoxe de placul intalnirilor si adunarilor ecumenice.

Sa ramanem treji in Ortodoxie!

Sursa: http://www.claudiusaghin.net

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s