Sinodiconul Duminicii Ortodoxiei-partea cenzurata

Posted: noiembrie 18, 2008 in Lumea Ortodoxiei
Etichete:, , , , ,

26923

Care ar trebui sa se citeasca la Litania din Duminica Biruintei Ortodoxiei (Sinodicon):

Ierarhul: „DATORI suntem lui Dumnezeu ca o data pe an sa-I aducem multumire in acea zi cand am redobandit Biserica lui Dumnezeu, s-au dovedit dogmele adevaratei credinte si s-au aruncat hulele rautatii.”
[…]
„Apoi sunt cuvintele Domnului, care trebuiesc luate prooroceste: Si se faceau atunci innoirile in Ierusalim, si era iarna, a spus El. [Prin iarna se intelege] fie cea duhovniceasca [iarna] potrivit careia neamul jidovesc ridica vartejuri de sete de sange si turbare impotriva Mantuitorului nostru, fie ceea ce tulbura simturile trupesti cand se schimba vremea si se face ger.”
[…]


Ierarhul: „Celor ce staruie in erezia iconoclasta, ce e de fapt apostazie hristoclasta, si nici nu voiesc sa fie dusi la mantuire prin legea lui Moise, nici nu aleg sa traiasca evlavios dupa invatatura apostolica, si nici nu sunt convinsi sa lepede greseala lor prin pildele si sfaturile Parintilor, nici sunt miscati de armonia fiecarei parti a Bisericii lui Dumnezeu a toata lumea, ci o data pentru totdeauna s-au supus sortii jidovilor si paganilor; caci de indata au hulit impotriva Arhetipului, si nu s-au dat in laturi sa faca chipul Arhetipului identic cu insusi Arhetipul. Acestora, deci, care au cazut nesabuit in aceasta greseala si si-au astupat urechile la orice cuvant dumnezeiesc si invatatura duhovniceasca, si sunt deja putreziciune si s-au taiat pe ei insisi de la trupul Bisericii: Anatema, Anatema, Anatema!”
Credinciosii raspund: „Anatema” (o data)
Ierarhul: „Fiecarei inovatii si actiuni potrivnice Predaniei Bisericii, si invataturii lasate de catre sfintii si cinstitii Parinti, sau orice noutati aduse dupa aceasta: Anatema, Anatema,Anatema!
Credinciosii raspund: „Anatema” (o data)
Ierarhul: „„Celor ce ataca Biserica lui Hristos invatand ca Biserica Sa este impartita in asa-zise „ramuri” ce se deosebesc in doctrina si in felul de viata, sau ca Biserica nu exista in chip vazut, ci va fi alcatuita in viitor, cand toate „ramurile” sau sectele, denominatiunile si chiar religiile se vor uni intr-un singur trup; si celor ce nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun ca „botezul” sau „euharistia” ereticilor sunt valabile pentru mantuire; prin urmare celor ce cu buna-stiinta se gasesc in comuniune cu acesti eretici mai-nainte-pomeniti, sau celor ce sustin, raspandesc sau pazesc erezia lor ecumenista invocand motivul dragostei fratesti sau al presupusei uniri a crestinilor despartiti, Anatema, Anatema, Anatema.”
Credinciosii raspund: „Anatema” (o data)
„Asa cum au vazut proorocii, cum au propovaduit Apostolii, cum a primit Biserica, cum au dogmatisit invatatorii, cum intelege impreuna cu ei lumea locuita, cum lumineaza harul, cum lamureste adevarul, cum a fost erezia izgonita, cum ne intareste intelepciunea sa proclamam, cum a adeverit Hristos, tot asa gandim si noi, vorbim, propovaduim, il slavim pe Hristos ca pe adevaratul Dumnezeu, si pe sfintii Sai, in cuvinte, in scrieri, in ganduri, in jertfe, in biserici, in icoane, slujind si preainaltandu-L pe Unul Dumnezeu si Domn, si cinstindu-i pe sfinti din pricina Domnului lor ca pe cei ce sunt aproape de El si ii slujesc, si le dam cinstirea cuvenita.
Aceasta este credinta Apostolilor; este credinta Parintilor; este credinta Ortodocsilor; aceasta credinta tine lumea locuita. Pe acesti propovaduitori ai adevaratei credinte, ii laudam ca pe niste frati si ca pe cei ce dorim sa ii avem ca pe parintii nostri, spre slava si cinstea adevaratei credinte pentru care au luptat ei, si graim!”
[…]
„Sfanta Treime i-a preaslavit. Prin disputele, luptele si invataturile lor pentru adevarata credinta pana la moarte, cerem lui Dumnezeu ca sa ne calauzeasca si sa ne intareasca si sa ne rugam ca sa fim aratati ca urmatori a vietii lor insuflate [de Dumnezeu] pana la sfarsit, cu mila si cu indurarile Marelui Arhiereu Hristos, adevaratul nostru Dumnezeu; cu rugaciunile Preaslavitei noastre Doamne, Maica Domnului si Pururea Fecioara Maria, dumnezeiestilor ingeri si ale tuturor sfintilor”

AMIN!

Comentarii
  1. […] ProOrtodoxia: Sinodiconul Duminicii Ortodoxiei – partea cenzurata […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s